neděle 10. prosince 2017

Dýňové gnocchi

Upřímně, i když jsem z venkova, tak na italskou kuchyni nedám dopustit. Dnešní článek je tak trochu jako já. Odevšud a odnikud. Ale víte co, výsledek je skvělý a rozhodně si zaslouží svou pozornost.
Pokud tedy máte rádi dýně, tvrdý sýr a víno, tak si vezměte zástěru a hurá k plotně.




Na domácí dýňové gnocchi bude potřebovat jednu střední máslovou dýni, dva menší brambory, jedno vejce, hladkou mouku, pepř a sůl.
Navíc si můžete připravit čerstvou bazalku a sýr Gran Moravia nebo jemu podobné (Parmazán, Grana Padano).


Nejprve dejte péci napůl rozřízlou a vydlabanou máslovou dýni a neoloupané brambory cca na hodinu.
Po upečení vydlabejte dužinu z dýně a odstraňte případné připáleniny a oloupejte brambory. Dýni je možné rozmačkat vidličkou, ale brambory je lepší nastrouhat. Oboje pak dobře smíchejte a přidejte vejce, osolte a opepřete a opět promíchejte.
Teď je čas přidávat mouku. Lepší je přidávat po malých částech a zapracovat. Když už vám těsto drží (alespoň relativně), je čas vyrábět gnocchi.


Jelikož jsem naprostý antitalent, tak moje gnocchi vypadají trochu zvláštně. Pokud jste šikovnější jistě zládnete krásné gnocchi, které jsou identické. Ale my méně šikovní se spokojíme s tím, že máme každý "ňok" originální.

Vezměte kus těsta a z něj vytvořte váleček, z něj pak odebírejte kusy, které můžete ještě upravit do požadovaného vzhledu.

Mezitím si připravte hrnec s vodou a po částech gnocchi vkládejte. Když plavou na hladině, tak je čas je vytáhnout. Trvá to asi 1-2 minuty.


Až budete chtít servírovat, vezměte část gnocchi a ještě je lehce opečte na pánvi. Dostanou tak šmrnc. Ve finále je můžete posypat sýrem Gran Moravia a bazalkou.

I přes to, že to zabere celkem dost času a pro nás nešikovný je to i celkem piplačka, tak to stojí za to minimálně po té chuťové stránce.


Víte, co celou chuť ještě posune o stupeň víše?

Správně vybrané víno. Jelikož nejsem expert, tak mi ho vybral odborník z firmy Alkohol.cz. Pro dýňové gnocchi se výborně hodí víno bílé suché, jako je například Sauvignon Blanc. Já jsem konkrétně dostala Savignon Blanc od vinařství Kirchner.
Výrazná chuť Savignon Blanc skvěle doplňuje chuť gnocchi, opravdu mě velmi překvapilo a potěšilo, jak to jde spolu dohromady.


Máte zkušenosti s párováním vína a jídla?
Zkoušeli jste už někdy domácí gnocchi?

4 komentáře:

  1. Teď jsem narazila na tvoje dýňový gnocchi :) Já je taky vždy dělám, akorát používám dýni hokkaido, s tou máslovou jsem nezkoušela ještě :) Ale jinak je naprosto zbožňuji, akorát mi je pak po uvaření osmahneme na másle se šalvějí a to je skvělý, to schválně zkus někdy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S máslovou je mám o něco raději než s hokkaido, ale asi záleží na preferencích každého. Určitě to s tím máslem a šalvějí zkusím, zní to dobře. :-)

      Vymazat
  2. Mňám! To vypadá naprosto báječně! Recept určitě vyzkouším :) A PS: Máš moc hezký blog :)

    MIA

    OdpovědětVymazat