neděle 13. května 2018

Jarní risotto

V minulém životě jsem byla Ital. Je to jasný jako facka, protože nejen že mi italská kuchyně chutná, ale hlavně mi neskutečně jde a baví mě. A proto jsem se rozhodla jeden z nejlepších italských pokrmů, risotto, spojit s jednou z úžasných jarních zelenin, ředkvičkou. Risotto je skvělé i s medvědím česnekem nebo chřestem, prostě jen nahradíte ředkvičky.
A co vy a italská kuchyně?



Na risotto budete potřebovat 250 g kulatozrnné rýže, 100 ml suchého bílého vína (použila jsem víno z chateau Majureau Sercillan v Bordeaux, které je připodobňováno k Sauvignon šedy), půlku cibule, 750 ml zeleninového vývaru, 10 g másla, kapku olivového oleje, sýr Grana Padano nebo Gran Moravia a ředkvičky.

Na troše olivového oleje zpěňte cibulku. Když začne chytat zlatavou barvu, tak k ní přidejte rýži a cca minutu restujte. Poté zalijte vínem a míchejte, dokud se víno nevypaří. Následně vždycky přidejte 1-2 naběračky vývaru a míchejte dokud se nevypaří. Risotto by mělo být krémové a rýže tak akorát na skus, tudíž je množství vývaru dost subjektivní.
Když je risotto dostatečně krémové a rýže uvařená, přidejte máslo a trochu sýru a pečlivě promíchejte.
Ředkvičky si nakrájejte dle jejich velikosti na půlky nebo čtvrtky a na troše másla je "osmažte", je jen na vás, jestli budou do zlatova nebo se jen krátce vykoupou v rozpáleném máslu.


Risotto podávejte v hlubokém talíři, mělo by se po něm roztéct a navrch dejte připravené ředkvičky a popřípadě pokapjte trochou másla z pod ředkviček. Lehká hořskopálivost ředkviček a kyselinka z vína jsou zvláštní kombinací, která stojí za ochutnání.


A co s ředkvičkami nejraději děláte vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat