pátek 15. června 2018

Višňový koláč s drobenkou

Původně jsem neměla v plánu poslat tenhle recept do éteru. Jeho první verze vznikla tak nějak od oka. Jenže po ochutnání jsem zjistila, že tohle si nemůžete nechat ujít. A tak následoval během jednoho týdne koláč číslo dva a koláč číslo tři. Po všech třech se zaprášilo. Tenhle koláč je prostě sázka na jistotu.



Pokud jsem vás teď už dostatečně navnadila, tak nebudu otálet a tady máte recept na skvělý a velmi jednoduchý višňový koláč s drobenkou.


A co si přichystat? Nesmí vám chybět 250 g polohrubé mouky, 100 g cukru krystal, 125 g másla, trochu vody a okolo 350 g vypeckovaných višní.


V míse smíchejte mouku, cukr a změklé máslo až do konzistence drobenky. Odeberte přibližně tři čtvrtiny hrnku a do zbytku přidejte jen trochu vody. S vodou buďte opravdu opatrní, ať nemusíte těsto nastavovat další moukou.
Když máte těsto zpracované, tak ho vmačkejte do dortové nebo koláčové formy vyložené pečícím papírem. Můžete těsto samozřejmě i vyválet, ale mačkání je větší sranda. Pokud se rozhodnete jako já těsto vmačkat, nezapomeňte, že střed by neměl být vyšší než okraje. Na těsto nasypte vypeckované višně a nakonec posypte odebranou drobenkou.
Pečte v předehřáté troubě na 200 °C po dobu 30-40 minut. 


A teď už jen popřeji dobrou chuť.
Dejte mi vědět do komentářů, co z třešní a višní připravujete vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat