sobota 17. listopadu 2018

Kdoulový kompot

Když jsem se vydala na podzimní návštěvu pomologické stezky (co je to pomologická stezka a kde takovou navštívit se dozvíte tady), ani jsem nevěřila, kolik tam bylo kdoulí. Čtyři malé kdouloně se těžce ohýbaly pod náporem plodů, které nikdo nečesal. Není divu. Kdoule jsou v čerstvém stavu skoro nepoživatelné. Ale třeba takový kdoulový kompot, ten jsem vždycky chtěla vyzkoušet.
No a tak jsem si jednu velkou tašku plnou kdoulí odnesla domů.



Pokud si budete chtít připravit nějaké zásoby na zimu, stejně jako já, tak by kdoulový kompot neměl chybět ve vaší spíži. Stačí nasbírat pár kdoulí a pak si připravit lák, kterým oloupané a pokrájené kdoule zalijete. 
Můj tajný osvědčený recept, který používám taky k hruškám, je neskutečně jednoduchý. Potřebujete 250 g cukru na 2,5 litru vody. Cukr ve vodě rozvaříte a pak přidáte koření. Za mě vede kombinace 1 hvězdička badyánu, 2 svitky skořice, 4 kusy hřebíčku a 3 kusy kardamomu. V cukrovém roztoku je povaříte minimálně 10 minut, dokud nezačne lák zlátnou. Čím déle vaříte, tím větší to má grády. Záleží už jen na vás, jestli chcete nechat vyniknout chuť kdoulí nebo si raději dopřejete pořádnou nálož koření. 
Pak už stačí oloupané kdoule zbavené jádřince a nakrájené dát do zavařovacích sklenic a zalít lákem tak, aby byly všechny ponořeny a zavařit.


Ozvláštněte si kdoulovým kompotem palačinky nebo lívance. Skvělé jsou i do koláčů nebo jen tak do mističky na mlsání.

Žádné komentáře:

Okomentovat