středa 16. září 2015

Zelenina trochu jinak

Tenhle pokus a následně zvyk ke mně přišel, když jsme zjistili, že můj bratranec má alergii na brambory. Pro něj to byla dost velká rána, protože z čista jasna nemohl oblíbené brambůrky, hranolky a ani bramborovou kaši. Hledali jsme alternativu, tak aby něco křupalo a bylo chutné. Určitě mnoho z vás zná řepové a celerové chipsy, které se prodávají například v dm. Jenže z mé pozice téměř nesoliče mi celkem vadilo, že už celer a řepa mají výraznou chuť a ještě je dopepřovat/dosolovat/atd. mi nepřišlo nutné. Tak jsem začala připravovat různé způsoby domácích chipsů.



Potřebujeme:

1 větší řepu/ 2 menší řepy
1 palici celeru
olej

Celer i řepu zbavíme "šlupky" a buď je nakrájíme na tenké plátky (Kdo má elektrický strouhač tak vyhrál.) nebo také můžeme na štíhlejší hranoly. Dále už je na vás, zda zvolíte méně zdravou alternativu, a to fritovací hrnec, v kterém jsou chipsy hned hotové, stačí je pak nechat okapat přes síto do misky, a pak je ještě pro jistotu dát na ubrousek, abychom se zbavili, co nejvíce tuku. Druhou možností je vyložit pekáč nebo plech pečícím papírem a poklást ho pokrájenou zeleninou, jen lehce pokapat olivovým olejem a dát do trouby na 200 °C a počkat dokud se dostatečně nevysuší. Můžete také použít sušičku na ovoce a zeleninu, která patří k nejzdravějším alternativám. 
Ze zeleniny se může použít i mrkev a samozřejmě brambory.

Žádné komentáře:

Okomentovat