pátek 7. června 2019

Káva v létě: Cold brew

Je vedro.
Co si budeme, tohle teplo v červnu je celkem podpásovka. Jenže já vím jak na ní vyzrát. Jakožto milovník kávy mám teď trochu náročnější období. Však víte, horko + horká káva = dvojnásobné horko.

ledová káva


Jenže káva nemusí být jen horká, ale dá se připravit i za studena. A proto tu dneska začíná "seriál" článků o kávě za studena.
Zároveň mám v plánu doplnit i o přípravu alternativek a celkově články o tom, jak začít s výběrovou kávou a proč právě výběrovku.


Cold brew

Výhody přípravy cold brew:
  • nepotřebujete žádné extra pomůcky
  • ledová káva bez dalších chutí
  • je to fakt jen káva
Nevýhody přípravy cold brew:
  • dlouhá macerace

Jak si připravit cold brew?


doubleshot


Pro přípravu budete potřebovat kávu (hrubě namletou), vodu, nádobu, kde se bude moci káva macerovat a fíltr (popřípadě velmi jemné sítko).
V poměru cca 10 g na 100 ml si do nádoby namíchejte příslušné množství základu na cold brew. 
V mém případě to bylo 30 g kávy na 300 ml vody. Já jsem konkrétně sáhla po jarním Tam Demu od Doubleshotu, ale výběr kávy záleží především na vašich chuťových preferencích.


Poté, co jsem svou kávu a vodu smíchala ve french pressu, tak jsem nechala v lednici (nebo na chladném místě) cca 12 hodin. Po dvanácti hodinách jsem stlačila french press a dostala tak výsledný nápoj. Já jsem si do cold brew přihodila ještě pár kostek ledu. 

Doba macerace se hodně odvíjí i od zvoleného namletí, čím méně hrubě je káva namletá, tím se zkracuje čas macerace. Ale i tak to bude mít na kávu spíše negativní efekt, právě proto, že z jemně namleté kávy se rychleji uvolňuje hořkost (v případě cold brew).

Žádné komentáře:

Okomentovat