sobota 10. srpna 2019

Káva v létě: Espresso-tonik

Nekončící horko trvá. Člověk touží po jediném, nějaké vzpruze v orosené sklence s ledem. Po něčem osvěžujícím. To je ten pravý čas na další chlazený kávový nápoj.

Dneska vám představím drink v poslední době hodně oblíbený. Espresso-tonik. 

Skvěle osvěží a vaší kávě dodá hořkost, proto je lepší zvolit si k němu vždycky nějakou sladší a výraznější kávu. Pokud jde o tonik, tak to je čistě na vás, ale já mám nejradši tyhle od Bohemsca (ještě radši ten z lipových květů, ale už dlouho jsem na něj nenarazila).





Na přípravu bude potřebovat, jak už název napovídá, espresso. Pokud máte klasický kávovar doma, tak můžete požít to a nebo postačí i moka konvička. Moka konvička není moc drahá a můžete na ni narazit už i třeba v Lidlu nebo kdekoliv na internetu. Další věc je rozhodně dobrá a kvalitní káva, s kávou neznámého původu, kterou bez mléka a cukru nevypijete to prostě nefunguje. A samozřejmě tonik a led.
Já jsem konkrétně použila kávu od doubleshotu, což je česká pražírna. Já jsem sáhla v období jara po jarní směsi, ale je jen na vás, jakou kávu zvolíte.


Do sklenice si dejte led a cca 30 ml toniku. Poté si připravte kávu v kávovaru nebo moka konvičce (cca 30 ml). Kávu lijeme na led, aby nám vytvořila tu požadovanou estetickou dvouhru barev. Tedy že nad ledem je káva a pod ledem je tonik.
Připravuji espresso-tonik 1:1, ale pokud chcete silnější, uberte toniku a pokud slabší, můžete zase trochu přidat.


Tím je drink hotový. Že to bylo lehké? Pro správnou chuť pak kávu s tonikem promíchejte a můžete si užívat pohody se svým drinkem.
Já mám espresso-tonik moc ráda a to nejen v létě.


1 komentář:

  1. Espresso s tonikem je u nás v pražírně hodně oblíbený a zákazníci si ho často dávají! :) Já ho teda nezkoušela, protože nesnesu hořký věci :D

    Korea v Česku

    OdpovědětVymazat