čtvrtek 25. října 2018

Co si počít s dýní?

Dýňová sezóna právě vrcholí a moje srdce plesá radostí, protože dýně jsou moje radost a slabost. V loňském roce jsem vám představila svůj dýňák. Letos jsem se rozhodla sáhnout po něčem nepečeném. No a co jiného by to mohlo být, než cheesecake.





Dýňový cheesecake

Na tenhle výborný dýňový cheesecake potřebujete jednu dýni hokaido, 500 g tvarohu, 2 balení máslových sušenek a 175 g másla.

Nejprve nadrtíme sušenky (super jsou třeba máslové z Lidlu, ale použijte ty, na které jste zvyklí) a rozpustíme si máslo. Poté smícháme a dáme do nádoby, které je vyložena pečícím papírem (aby se cheesecake nepřilepil na nádobu). Dáme do ledničky nebo na chladnější místo.
Na vrchní část si nejprve pořádně vydrhneme dýni a potom nakrájíme na měsíčky a očistíme od semen. Dáme na plech a pečeme na 200 °C cca 20-30 minut, nebo dokud nezměkne.
Dýni rozmačkáme a zbavíme pevných částí, které nejdou rozmačkat (nejčastěji slupka, která pečením ztvrdne). Poté rozmačkanou dýni smícháme s tvarohem a podle chuti dosladíme.
Připravíme si ztuhlý sušenkový korpus a nalijeme na něj dýňovou směs a opět dáme do ledničky nebo na chladnější místo ztuhnout.
Já jsem pak na zahrádce objevila poslední macešky a dozdobila cheesecake maceškami (na chuti neuberou ani nepřidají a jsou skvělé na migrény). Je jen na vás, zda si dort dozdobíte nebo ho necháte krásně podzimně oranžový.

Pokud máte směs koření nebo dokonce sirup s dýňovým kořením, tak můžete vrchní část (tedy směs dýně a tvarohu) dochutit právě jimi.

Dýňový cheesecake je skvělé podzimní osvěžení pro dny, kdy slunce ještě ukazuje svoji sílu. Doporučuji doplnit oblíbenou kávou nebo šípkových čajem, takhle totiž chutná nejlíp.

A co nejraději z dýní připravujete vy?

Pokud nevíte, co s dýněmi dále, tak si můžete vybrat ze dvou receptů, o které už jsem se s vámi podělila. :-)


        

2 komentáře:

  1. Já mám doma homemade dýňové koření - s ní by to určitě bylo vynikající :) Vypadá moc dobře :) Ikdyž se musím přiznat, že mě nejvíce oslovily gnocchi :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě. A gnocchi doporučuji, jsou fakt výborné!

      Vymazat