pátek 26. března 2021

Nebeské lívance

 Když se jako další článek na instagramu odhlasoval recept, byla jsem trochu v úzkých. Teď si vařím většinou takové základní věci, rychlovky a rozhodně nic, o co je třeba se dělit. Ale když jsem se v pátek ráno probudila s kručícím žaludkem, poloprázdnou spíží a všemi podniky a obchody v okolí ještě zavřenými, musela jsem improvizovat. 

Protože jsem si nedávno koupila skvělé ochucené medy, rozhodla jsem se udělat si lívance a užít si je právě s tím medem.


A musím říct, ty moje jsou nadýchané jako obláčky. Radost se do nich zakousnout. Takže první recept po návratu k blogování je na světě. 

Pro 4 lívance jako z nebe potřebujete:

  • 100 g mouky
  • 150 ml vody
  • 1 vejce
  • 1/2 prášku do pečiva
  • lžíce oleje + pár kapek na pánev
  • lžička cukru
  • špetka soli
A je to jednoduché, pořádně smíchejte všechny ingredience dohromady. Nechte těsto na chvíli odpočinout (2-5 minut). Mezitím si rozpalte pánev s trochou oleje. A pak už klasicky smažte z obou stran. Oleje nedávejte moc, ať nejsou lívance úplně nacucané. Těsto dávejte na pánev, až když je opravdu rozpálená, tak vám vyjde i ten první. Pokud je radši sladší, přidejte trochu více cukru. 


Tyhle lívance jsou připraveny být sladké i slané, stačí jen vybrat správné doplňky. Já jsem si zvolila med od Aleny Kölblové z Včelařství domovina
Když jsem hledala nějaké medvědí dárky pro kamarádku (miluje všechno s medvědy), objevila jsem jejich ochucené medy. Koupila jsem si malinový a perníkový na zkoušku a nelituji. Malinový byl na lívancích opravdu skvělý, perníkový přidávám do pečení, aby ovoněl těsto.
Ale samozřejmě můžete sáhnout i po ovoci (taková zkaramelizovaná jablka jsou taky mňamka), jogurtu, nebo je udělat naslano, jak jsem udělala před čtyřmi roky s ředkvičkami a čerstvým sýrem.

Do komentářů mi dejte vědět váš osvědčený recept na lívance případně jestli jste vyzkoušeli ten můj a zda vám chutnalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat